Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Táncold magad egészségessé!

2010.11.19

 

Táncol magad egészségessé! Íme a módszer!

Szabad egy táncra? Hogyne. A tánc szexivé tesz. És egészségessé. Széppé. És nem is olyan ördöngösség. Húzd fel a tánccipőt, és hajrá! Botlábad van? Minden megtanulható, és hidd el ha bevezeted életedbe a zenére mozgást boldogabb leszel

foto:profimedia.hu

A Dirty Dancing a nyolcvanas évek végén női szívek millióit dobogtatta meg. Mindenki Jennifer Greyt irigyelte, mindenki arra vágyott, hogy őt is a gyönyörű Patrick Swayze vezesse, forgassa, pörgesse kifulladásig. Közben a férfiak jókat nevettek és furcsálkodtak a lányok rajongásán. Mára ez megváltozott: a tánctanulás az egész világon a reneszánszát éli.

A tánc karcsúsít
Az igazi táncban az ember teste tetőtől talpig részt vesz. Ha szépen akarsz táncolni, nagy akaraterőre és kitartásra van szükséged, miközben a tested a fitneszteremből is ismert, úgynevezett anaerob mozgást végez, és vadul égeti a kalóriákat. Nem is keveset: félóra tánc a diszkóban 140-et, ugyanannyi salsa akár 170-et is. A sok forgás és hajlongás izomfeszesítő hatású, ami nagyon hamar megmutatkozik a táncos testén.

A tánc fitté tesz
Ennek a mozgásfajtának a különlegessége, hogy a légzést és az izmokat is aktivizálja. A legtöbb sportnál általában a kettő közül csak az egyik dolgozik intenzíven. A futásnál például elsősorban a légzés, a harcművészeteknél, mint mondjuk a taj-csi, inkább az izmok. A tánc további előnye, hogy nagyon mozgékonnyá tesz. Ellazítja az izmokat, az ízületeket pedig kevésbé veszi igénybe, mint a kocogás. A test egyébként nem gyakran mozgatott részei, mint a csípő és a váll is kiveszi a részét a táncból. Egy új táncstílus elsajátítása testünk olyan pontjain tud izomlázat okozni, amelyek létezéséről nem is tudtunk! Az már csak hab a tortán, hogy a tánc az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt is fejleszti. További nagyon fontos szempont, hogy a tánc lelkileg is fitté tesz. Páros tánc esetében a harmónia, az együttmozgás élménye okoz felhőtlen örömet, szabad tánc esetén pedig a szabad önkifejezés, az önfeledt szárnyalás feledhetetlen élményével ajándékozzuk meg önmagunkat.

A tánc egészséges
Jobbra, balra, előre, hátra – az intenzív mozgás hatására boldogsághormonok termelődnek, a stresszhormonok pedig leépülnek, ami az egész immunrendszert erősíti. Kutatások kimutatták, hogy a rendszeres tánc csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét (ez különösen fontos, ha dohányzol!). Szintén nagy áldás, hogy miközben táncolsz, önkéntelenül is helyesen tartod magad, ezzel csökkentheted esetleges hátproblémáidat.

A tánc okosít
Mivel tánc közben koncentrálnod kell, hogy a koreográfia szerint és ritmusra lépj, mindkét agyfélteke vérellátása jelentősen növekszik, s közben a koncentrációs készséged is fejlődik. A tánc a rugalmasságot és a váratlan szituációk kezelését is javítja, hiszen a táncosnak folyamatosan alkalmazkodnia kell a ritmushoz, az adott táncstílus repertoárjához és a partnerhez. Ha pedig nem akarsz egyfolytában a partnered lábán taposni, kénytelen vagy fejleszteni együttműködési készségedet és a benned lévő csapatszellemet.

A tánc erősít
Annak, aki rendszeresen táncol, a mindennapokban is jobb és határozottabb a fellépése, magabiztosabbnak tűnik, és az is. Ez elsősorban a saját testtel kialakuló meghittebb viszonynak, elmélyültebb testtudatnak köszönhető. A tánc által előhívott helyzet, amelyben a táncos teljes testi mivoltában felvállalja önmagát, énerősítő hatású.

Melyik tánc való neked?
Latin-amerikai, mint a salsa vagy a mambo, klasszikus, mint a balett, európai, mint a valcer és a fox, esetleg minden szabályt nélkülöző, mint a diszkó vagy a techno? Táncból annyiféle van, hogy mindenki megtalálja a kedvére valót. Fitnesz és egészségügyi szempontból minden tánc hatása hasonló: a legjobb, ha az ember a temperamentumának és a neki tetsző zenei stílusnak megfelelő táncfajtát választ. Ha jól választott, a ritmus automatikusan a vérébe megy. Az is fontos, hogy jól kijöjjön a tanárával, hiszen nem szabad elfelejteni, itt elsősorban arról van szó, hogy a táncos jól érezze magát, nem pedig, hogy tökéletesen elsajátítsa az összes lépést. Mindezen túl, ha egy szívünkhöz közel álló stílus már elég jól egy, érdemes valami szokatlanabbal is ismerkedni, ami gazdagíthatja önkifejező eszköztárunkat.
 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.