Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lendületes indulás a hét minden napján!

2010.11.20

 

Lendületes indulás a hét minden napján

Lehet, hogy még csak pár hónapja kezdődött el a suli, de mindenkinek nehéz megszokni a korán kelést, a rohanást, és annak a gondolatát, hogy csak pár perc, és el kell indulnom abba a rémségekházába, hogy a fél napomat ott töltsem, mikor igy is alig tudok fenn maradni. Ha te is igy vagy ezzel, olvasd el az alábbi tippeket, ezek tutira segitenek, hogy a legjobb formádat hozd egész nap!


A sietősöknek
Ébredés után még az ágyban fekve nyújtózkodj egy nagyot: érintsd meg 
a lábujjaddal az ágy végét, majd a kezeddel a pára fölött túlnyúlva a falat. 
Közben gondolj valami kellemesre, ami a mai napon vár. Könnyebb lesz 
igy felkelni!

A sportosoknak
A nyújtózkodás után állj négykézlábra az ágyban vagy mellette. Domborítsd 
a hátadat, mint a macska, az álladat szorítsd a melledhez, majd homoríts, és közben fordítsd az arcodat az égnek. Így a gerincoszlopodat tornáztatod, 
ettől hajlékony leszel.

Tippek, hogy túléld a hétfőt!

Sehogy sem akar indulni a hét. Ha szombaton és vasárnap lazítottunk, nem 
csoda, ha biológiai óránk hétfőn majd jócskán késik. Soha nincs annyi 
infarktus, mint éppen hétfő reggel hét és tíz óra között. Ekkor következik be 
a legtöbb munkahelyi baleset is. Hétfőn íratják ki magukat a legtöbban az orvossal.

Mi romlik el péntektől?
Késői, gyakran éjfél utáni lefekvés, aztán alvás délig. Túl sok kellemes 
tennivaló: testmozgás, hétvégi utazás, családi ünneplések. Ráadásul 
a többfogásos, elnyújtott étkezések után jó néhány pohárnyi alkohol. Majd 
utána hosszas semmittevés. Mindettől kevesebb oxigén jut a sejtekhez, jön 
a fáradtság. A kedvetlenség újabb oka: az elkövetkező munkahét 
nyomasztó gondja, a folyton halogatott elintéznivalók.

Nem kell így lennie
Kevesebb program a hétvégén jótékony lehet. Pihenés, sétával, 
zenehallgatással, olvasással, kerti munkával. Hatásos a hétfői találkozó terve 
egy kellemes baráttal, hogy legyen minek örülni. Nem jó átállítani a biológiai órát 
a hosszú alvással. S lehetőleg ne indulj egyből hivatalos útra.

Felkeléskor segít a zene
Akárcsak a mély lélegzés a tágra nyitott ablaknál, éppúgy a lágy zene is 
kellemes ébresztő. A beszűrődő fény serkenti a boldogsághormonok 
termelődését, ahogy a finom reggeli is. Persze mindehhez időben kell 
felkelni, kerülve a kapkodást. Segíthetnek a szavak is. Amennyiben 
eltekintesz attól, hogy minden hétfőn panaszkodással kezded a hetet, 
idővel érezheted: jobb hangulatban leszel!
 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.