Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A legjobb étvágycsökkentők

2010.11.19

 

A legjobb étvágycsökkentők

 

 
   

 

 

Ismerős az érzés, hogy amikor megettél egy csokitortát máris valami sósra vágysz? Mindenkivel megesik, hogy hiába ette magát degeszre, a szeme még megkívánna pár falat csipegetnivalót. A határtalan étvágy megfékezésére azonban szerencsére van megoldás.

Amiért egy túróstáska elfogyasztása után még egy túrórudit is megkívánsz annak köszönhető, hogy szervezetedben a fokozott szénhidrátbevitel hatására növekszik a vércukorszint. Ezt ellensúlyozandó jelentősen megnövekszik az inzulin termelésed, ami pedig újra alacsonyabb vércukorszintet, tehát éhséget eredményez. Ebből az ördögi körből pedig nehéz kikerülni, de nem lehetetlen.
Megoldásként olyan ételeket érdemes fogyasztanod, melyek stabilizálják a vércukorszintet és kiküszöbölve az extrém ingadozásokat megszüntetik az éhségérzetet. Természetesen mindezt úgy, hogy szem előtt tartod a dietetikusok által megkövetelt alapvető szabályt is: gyakran, kis adagokban étkezz!

 

A zsírégető edzések előtt nem tanácsos a fokozott szénhidrátbevitel. 
Sokan érkeznek éhesen az edzésekre, és valamilyen gyors szénhidráttal próbálják a szükséges energiamennyiséget pótolni. Ilyenkor viszont a megnövekedett inzulintermelés miatt a szervezet fokozza 
a raktározás és a zsírképzést.

 

Króm: a karcsúsító

Nem sokat hallani róla, pedig van az emberi étrendben egy olyan nyomelem, mely fontos szerepet játszik a vércukorszint normál szinten tartásában, és az éhségérzet megfékezésében. Ez a króm, mely megtalálható a teljes kiőrlésű gabonákban, a húsokban, a halakban, a rákokban, a borban és a különféle sajtokban, magvakban. A króm amellett, hogy csökkenti az éhségérzetet energetizál, csökkenti az érelmeszesedés kockázatát és számos más életfolyamatban tölt be fontos szerepet. Hiányállapota esetén romló cukorháztartással, fizikai és mentális kifáradással kell számolni
Ráadásul amellett, hogy a diéta tökéletes kiegészítője,
cukorbetegség esetén is kedvező hatással van a vércukorszintre.

 

A fogyókúrás programba iktatva kitűnően befolyásolja a testösszetétel alakulását, a testzsírszázalék csökkenését. 
Miután azonban az élelmiszerekben csupán kis mértékben található meg, érdemes táplálékkiegészítő formájában 
is szedni. Napi bevitele fogyókúránál 100-200 mcg, felszívódását 
a C-vitamin jelentős mértékben javítja.

  

A magas rosttartalom is segít

Az éhség elleni harcban fegyvereid lehetnek még a sűrített rostkészítmények.Ezek olyan magas rosttartalommal rendelkező ételek, mint a zabkorpa, vagy a zabpehely. Reggelire kefirbe, esetleg joghurtba keverve tökéletet napindítók lehetnek, de sütéshez is kiválóan alkalmazhatod őket. A hatás fokozása érdekében pedig növeld a folyadékbeviteled. Hisz amellett, hogy a víz önmagában is teltségérzetet ad, másfél liter feletti fogyasztás által a megduzzadt rostok telítő hatása is tovább fokozódik.

 

Néhány recept kedvcsinálónak
Tej zabpehellyel, kókuszreszelékkel
2 dl másfél százalékos tejbe keverj 30 gramm zabpelyhet és 15 gramm kókuszreszeléket. Hagyd állni egy kicsit, és már fogyaszthatod is.

Zabos muffin
Egy tojássárgáját keverj össze kevés édesítővel, majd adj hozzá 2 dl tejet. Szórj bele 80 gramm zabkorpát, és add hozzá a tojás felvert habját. Előmelegített sütőben süsd aranybarnára.

Zabpelyhes túrógombóc
50 gramm túrót tört finomra. Keverj össze 25 gramm zabpelyhet 100 gramm joghurttal és várd meg míg megpuhul. Keverd össze a túróval, kevés édesítővel, egy kisebb tojással, és 10 gramm zabkorpával, majd a hagyományos módon főzd ki. Tejföl helyett joghurttal tálald.

 

Érdemes tudnod, hogy az összetett szénhidráttartalmú alapanyagok fogyasztása amellett, hogy elősegíti a teltségérzet kialakulását, növeli az agy szerotonin szintjét is. Ez szintén befolyásolja az étvágyat. A szerotonint főként a gyomor- és bélrendszer állítja elő. Fontos szerepet játszik a testhőmérséklet, a hangulat, a szexualitás, és az étvágy szabályozásában.

További kapaszkodó lehet még számodra a kesernyés ételek beiktatása. 
A grapefruit például kevés kalóriát tartalmaz, gyorsítja az emésztést és
 rengeteg vitamin található benne. Étkezés előtt fél grapefruit levét facsard
 1,5 dl vízbe és kortyolgasd el. Megszűnteti a farkasétvágyat és segít, 
hogy ne edd túl magad.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.