Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


7 tipp, ami felkészít a napozásra

2011.05.14

 

7 tipp, ami felkészít a napozásra

Akár jártunk a téli hónapokban szoláriumba, akár nem, a napozást jó, ha úgy kezdjük, hogy felkészítjük rá a bőrünket, így elkerülhetjük a leégést, a gyors lehámlást, és megőrizhetjük bőrünk feszességét, fiatalságát.
 



foto:profimedia.hu

 

1. Radírozás

Az első és legfontosabb lépés a bőr radírozásra, mert ezáltal megszabadulhatunk az elhalt hámsejtektől. A bőr könnyebben építi be a krémek hatóanyagát, és egyenletesen barnul majd le.
Tipp: a radírozást nedves bőrön végezzük, körkörös mozdulatokkal.


2. Tusolás

A víz keménysége miatt olyan tusfürdő használatára van szükség, amely bőrt puhító hatóanyagokban gazdag, és hatással van az immunrendszerére is.
Tipp: a tusolást kezdjük a bokánál, így haladjunk a vízsugárral egyre feljebb, a szív irányába!


3. Önbarnítók csodája
Nem kell a hófehér bőrünk miatt szégyenkeznünk a strandon, használjunk bátran önbarnítót! A legújabb önbarnítók tartalmaznak fényvédőket, de ez nem azt jelenti, hogy helyettesítik a napozószereket. Az önbarnító csak a bőrfelszínt színezi át, elmélyíti a napozáskor megszerzett színt, és meghatározott ideig - amennyit a termék csomagolásán jelölnek - véd a nap káros sugaraival szemben. Az önbarnító használatával megszépített bőrnek napozáskor ugyanolyan fényvédelemre van szüksége, mint a hófehérnek.
Tipp: az önbarnító krémet csak teljesen száraz és zsírmentes bőrre kenjük fel, ellenkező esetben foltos lesz a bőr. Kapható már önbarnítós éjszakai krém, a felkenése után 5-10 perccel hajtsuk álomra a fejünket, így garantáltan nem marad nyoma a krémnek a párnahuzaton.


4. Kettős fényvédelem
A legmodernebb nappali krémeknek már nemcsak az a "dolguk", hogy puhává, feszessé tegyék a bőrt, hanem védelmet nyújtsanak az egyre erősebbé váló, leégést okozó UV-B, valamint a felhőkön, ablaküvegen is áthatoló, a bőr idő előtti öregedését felgyorsító UV-A sugarak ellen. Valamint fokozatosan hozzászoktassák a bőrt a változó fényviszonyokhoz.
Tipp: a nappali krémet ne kenjük a szem körüli bőrre, viszont bátran vigyük fel a nyakra és a dekoltázsra is.


5. Feszesítő kollagén
A napsugár roncsolja a bőr feszességét, rugalmasságáért felelős kollagén rostokat, amelyekből ráadásul az évek múlásával egyre kevesebb termelődik. Ezért a bőr napozásra felkészítésének egyik fontos lépése a kollagén védelme. Ezt megtehetjük táplálék-kiegészítők fogyasztásával, valamint olyan krémekkel, amelyek erősítik a kollagén rostokat.
Tipp: a táplálék-kiegészítőt k*raszerűen fogyasszuk, a napozás megkezdése előtt legalább két héttel!


6. Kéz- és ajakvédelem
A kézfej és az ajak érzékeny bőre reagál a leggyorsabban és a leglátványosabban a változásra. Mindkettő gyorsan kiszárad, ráncosodik. A kezünkön kialakulnak a barnás elszíneződések, az ajak pedig hámlani kezd. Ezért fordítsunk figyelmet a fényvédelmükre! Az úgynevezett fiatalságproteineknek a termelődését fokozó készítmények használata ajánlott.
Tipp: a kézkrémet esténként vigyük fel vastagabb rétegben, várjunk 10 percet, és ami nem szívódott be a bőrbe, azt gyengéden masszírozzuk el! Az ajakbalzsamot rúzsozás előtt, ütögető mozdulatokkal dolgozzuk a bőrbe.


7. Fényvédő sminkek
Sminkben nem jó napozni, mert foltossá tehetik a bőrt - ez a régi kozmetikai aranyszabály ma már nem teljesen igaz. A modern sminkek napszűrőt tartalmaznak, és extra fényvédelemben részesítik a bőrt. Sőt, kapható már speciális nap-púder, amelyet azoknak a nőknek álmodtak meg, akik smink nélkül nem mutatkoznak. A púder terrakotta árnyalatú, ami az arcnak egészséges, barnás színt kölcsönöz. Magas UV-szűrővel látták el, így védi a bőrt az idő előtti öregedéstől, elfedi a bőrhibákat, és megakadályozza, hogy újabbak alakuljanak ki.
Tipp: a nap-púdert a napra menetel előtt fél órával vigyük fel a bőrre, később az újra púderezést már bátran elvégezhetjük a napon.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.