Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Melyik jógatipus illik hozzád?

2010.11.26

 Melyik jógatípus illik hozzád?

  •  

Ma már számtalan jógastílus közül választhatsz, de épp a bőség zavara miatt nehéz a döntés meghozatala. Egy kicsit megkönnyítjük a dolgod.

Egy szakértő szerint, noha a különböző irányzatoknak hasonló a célkitűzése, a jógamódszere minden esetben különböző. Válassz olyan válfajt, amely mind a személyiségedhez, a kondíciódhoz, a korodhoz, mind pedig a szükségleteidhez passzol!

Astanga

A szakértő szerint a jóga ezen formája összekapcsolja a mozgást a légzéssel. Maga a jóga gyors iramú, és még a test hőmérsékletét is fokozza, így segítve elő a szervezet méregtelenítését. Minden óra a gyakorlással tökéletesített pózok sorozatából tevődik össze, így saját magunkhoz képest is rengeteget fejlődhetünk óráról órára.

Neked való, ha…

…igazán energikus vagy. Ha olyan edzést keresel, amely meditációs jellegű, ugyanakkor kardiómozgásnak is beillik, próbáld ki az astangát. Tulajdonképpen a mozgás során tapasztalod meg magát a meditációt. Szapora a tempó, mégis a tudatos légzésre helyezi a fő hangsúlyt. Ideális mindazoknak, akik elmélkedni, meditálni szeretnének, de az egy helyben való ücsörgést kivitelezhetetlennek tartják. Ha szeretnél izzadni, és részt vennél egy kemény kardióedzésben, amelyet a bizalom is áthat, akkor el fogja nyerni a tetszésed ez a stílus.

Iyengar

Az iyengar erősen fókuszál a kiegyenesedésre és a pontosságra. Ezeken az órákon az idő java részét arra fordítják a résztvevők, hogy tökéletesítsék a testtartásokat, és ezeket az alaposan megismertetett beállításokat jó néhány percig ki is tartják.

Neked való, ha…

…tökélyre fejlesztenéd a helyes testtartást, és ha erősíteni akarod magadban a testtudatosságot. Kezdőknek is kiváló, főleg, mivel minimális a sérülés esélye, így a jógával való kísérletezést kezdd az iyengarral!

Kundalini

Ez a jóga egyik legelterjedtebb változata, amely pózokat, kézmozdulatokat, mantrákat, légzőtechnikákat foglal magába. A kundalini a könnyedebb testtartásokat és kézmozdulatokat helyezi előtérbe, amely a test energiáit mozgósítják.

Neked való, ha...

…nem szeretnél keményen verejtékezni az órán. A kundalini a jóga egy biztonságos irányzata, amely legjobban azokhoz passzol, akik a mindennapjaikba is minőségi mozgást szeretnének csempészni. Ám a szakértő figyelmeztet, hogy a kundalini nyitottságot követel, így ha nem lelkesedsz a csakrákról, az energiaáramlásról és az élet láthatatlan aspektusairól szóló társalgásokért, válassz másik típust.

Bikram

Ez a stílus kőkeményen az izzadásról, a fittség eléréséről szól, de eközben erősebbé és hajlékonyabbá is válsz. Ha rendszeresen űzöd, nyugodtabb leszel, jobban alszol, tónusosabb lesz az alakod, javul az emésztésed, összességében az egészségi állapotod lesz jobb a bikram jóga hatására. A huszonhat gyakorlatot egy 37-38 fokra felfűtött teremben hajtják végre, ezek a test valamennyi porcikáját átmozgatják, az óra végeztével pedig élénknek és megtisztultnak érzed magad.

Neked való, ha…

…csak most ismerkedsz a jógával. Ez kezdőknek is, haladóknak is egyaránt kiváló irányzat, mert minden pózt világos utasításokkal instruálnak. Főleg a helyes és egyenes tartásra kell összpontosítani, de ezzel egyenértékben a test flexibilis, izmos és fitt lesz, valamint a mélyizmokat is igénybe veszi. Ha egy aktívabb, intenzívebb jógaformát szeretnél elsajátítani, ami ötvözi a koncentrációt és a mozgást, akkor a bikram jógát pont neked találták ki.

Vinyasa

Ez a jógatípus kombinálja az álló, az egyensúlyozó és a talajon végzendő gyakorlatokat, amelyek óvatosan dolgozzák meg a tested, megtisztítják a szerveidet, és az elmédet is frissen tartják. Dinamikus mozgásforma, amelyet csakis erős és tudatos légzéssel együtt lehet végrehajtani.

Neked való, ha…

…szórakozva akarsz formálódni. Az emberek széles spektrumát vonzza, egy igazi kortárs jógatípus, amely abszolút beleillik a városi életstílusba.